Wdrożenie reklamy PPC – czy warto?

Każdy biznes, by ludzie o nim usłyszeli, potrzebuje odpowiedniej reklamy, która pomoże dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców i sprawi, iż zaistnieje możliwość realizowania zleceń. Ilość narzędzi, jakie można wykorzystać do zareklamowania się, jest naprawdę spora. Wśród nich jest także reklama ppc. Czym jest i czy faktycznie działa? Przed spróbowaniem warto zapoznać się z odrobiną teorii.

Co kryje skrót PPC?

Sam skrót w nazwie reklamy PPC może nie za wiele powiedzieć. Jego rozwinięcie pochodzi z języka angielskiego i brzmi pay per click, co przełożyć można na cenę za kliknięcie. Jeżeli to także niczego nie tłumaczy, wystarczy wiedzieć, że pod nazwą tej reklamy kryje się model, w którym firma płaci jedynie za przejście przez odnośnik – czyli link – na promowaną stronę. W momencie, kiedy ktoś kliknie na taką reklamę, reklamodawca poniesie odpowiedni koszt. Ma to miejsce przy każdym kliknięciu.

Model te jest popularny jako model rozliczeniowy w reklamie internetowej – w tym przypadku reklamodawca ponosi jedynie koszt, jaki generuje każde kliknięcie, nie płaci zaś jedynie za jej wyświetlenie.

Gra warta świeczki

Reklamę PPC najczęściej wykorzystuje się jako model rozliczeń w kampaniach w wyszukiwarkach internetowych i w sieciach kontekstowych. Stosować można ją również w przypadku reklam, które zamieszczane są na prywatnej stronie internetowej w ramach najmu powierzchni pod reklamę. Ma to miejsce między innymi na blogach.

Decydując się na tę metodę reklamy, reklamodawca może ustalić sobie maksymalny budżet do stopniowego zużycia. Gdy budżet się wyczerpie, reklamodawca zostanie o tym poinformowany, będzie wówczas mógł dokonać kolejnej wpłaty budżetu.

Poza opłacaniem konkretnych kliknięć w link metoda reklamy PPC pozwala na analizę dokładnych danych z prowadzonej kampanii reklamowej.

Płynące korzyści

Po dane narzędzie marketingowe sięga się, chcąc zapewnić sobie pewne korzyści. Tak samo jest w przypadku sięgania po reklamę PPC. Wspomnianą już korzyścią jest bez wątpienia płacenie za konkretne działanie i możliwość kontrolowania biznesu. Do tego metoda ta pozwala na blokowanie haseł podobnych do słów kluczy w linku lub te, które biznesowo nie będą opłacalne, by móc je wykluczyć.

Poza tym, nawet jeżeli budżet nie został w całości wykorzystany, można dodać tekst reklamy czy też wybrać grafikę – pozwala to dopasować całą reklamę do tego, co firma chce wypromować w danej chwili. Metod ta pozwala również na szybkie włączenie kampanii czy też zastąpienie jej, jeżeli nie przynosi zamierzonego skutku, inną reklamą, lepiej rokującą.

Cena za reklamę PPC

Zastanawiając się, jaka może być cena takiej reklamy, należy zapamiętać, że uzależniona jest ona od wysokości ceny aukcyjnej. Na nią wpływ ma wiele czynników, na przykład jakość reklamy. Im jest ona wyższa, tym niższa staje się stawka PPC. Wpływ ma również kategoria reklamy.

Cena PPC zależy od konkurencji w danej kategorii. Jeżeli słowo kluczowe jest popularne i podawane przez wielu reklamodawców, stawka reklamy jest wyższa. Warto korzystać, starając się wybadać cenę, z planera słów kluczowych, gdyż wskazuje on, które słowa będą korzystne nie tylko pod względem wyszukiwania przez klientów, ale także pod względem korzystnego stawki PPC. Więcej na temat PPC www.dziennikwschodni.pl.

Możesz również polubić…